‘De balans is goed. Op kantoor is er tijd voor een lolletje, maar er wordt ook hard gewerkt.’

21-07-2023
2 minuten

Rianne Buitink (28) is verantwoordelijk voor de serviceafdeling van Sunmaster. Servicevraagstukken, klachten en spoedjes van dealers komen via de mail en de telefoon bij haar binnen. Rianne heeft goed contact met alle dealers, de specialisten die Sunmaster producten verkopen. Rianne zit met haar serviceafdeling bij de verkoopafdeling.

“Als er vragen, klachten of spoedjes bij mij binnenkomen, probeer ik ze altijd binnen vierentwintig uur af te handelen.

Rianne buitink sunmaster

Ik heb zelf ook ervaren dat het hinderlijk kan zijn als je bij een order bijvoorbeeld onderdelen mist. “Voor een opdracht ging ik mee naar een klant om zonwering in de showroom te monteren. Toen misten we twee muurbeugels en dan kan je dus niet verder.” Voor dit soort situaties heeft Sunmaster een nieuwe servicebus. “Mijn collega’s en ik rijden daarin om openstaande services op te lossen. Als er echt iets aan de hand is kunnen we onze specialisten uit de brand helpen.” 

Rianne heeft weinig contact met consumenten, soms krijgt ze wel eens het verzoek voor een handleiding. “Maar dan verwijs ik ze altijd door naar een specialist. In plaats van zelf iets te monteren of af te stellen, kunnen ze beter contact opnemen met een specialist en dit zorgvuldig door hen laten doen.”

Toen Rianne in 2018 bij Sunmaster begon, voelde ze zich een ‘broekie’ in een mannenwereld. Nadat mensen hun vragen steeds aan collega’s van haar wilden stellen, zei Rianne op een moment “Vraag het eerst eens aan mij, misschien weet ik het ook wel”. Inmiddels heeft Rianne in de afgelopen vijf jaar ontzettend veel technische kennis opgebouwd en goed contact met de specialisten. “Sommigen weten dat ik eind augustus ga trouwen en vragen dan hoe alles gaat. Dat is echt heel erg leuk.”

De meeste communicatie gaat per telefoon en per mail. Rianne heeft veel plezier in haar werk. “Het geeft een voldaan gevoel als je het weer hebt gefikst”. Bij Sunmaster is geen dag hetzelfde en dat maakt het werk erg leuk, anders wordt het zo eentonig.” Rianne ervaart bij Sunmaster een vrij, maar ook echt een familiegevoel. “Ik heb superleuke collega’s!”. Collega’s willen elkaar echt helpen en zijn er voor elkaar. Op kantoor is er tijd voor een lolletje, maar als het nodig is, wordt er ook hard gewerkt. De balans is goed. ”Met enige regelmaat spreken collega’s bij elkaar af om na werktijd nog iets met elkaar te drinken”. Rianne houdt naast de gezelligheid van familie en vrienden ook van reizen. Als ze is getrouwd gaat ze drie weken op huwelijksreis naar Bali.

Download ons inspiratiemagazine

Laat je gegevens achter en download ons inspiratiemagazine.